‘Meet Me on the Equinox’ van Death Cab for Cutie. Waarschijnlijk het enige goeie dat de nieuwe ‘Twilight’ film heeft voortgebracht. (Folker Debusscher)
‘If The Lights Go Out’ van Katie Melua. Omdat weinig liedjes over nucleaire dreiging meezingers zijn. (Ariadne Van den Broeck)
‘Pencil full of lead’ van Paolo Nutini. Luister maar eens en dan snap je waarom! (Laura Meyvis)
‘Mirador’ van Efterklang. Omdat ik nog altijd onder de indruk ben van hun optreden op De Nachten. (Frie Vandemeulebroucke)
‘Wherever I lay my hat’ van Marvin Gaye. Omdat het waar is; zetels, slaapzakken of in een bed. Zolang ik maar gewoon kan slapen. (Floris Geerts)
‘Sad Man’s Tongue’ van Volbeat. Deense metal ontmoet Elvis en Johnny Cash. (Jente Ottenburghs)
‘Pink Cadillac’ van Bruce Springsteen. 'Cause I wonder what it feels like in the back of your pink Cadillac. (Hannelore De Porte)
‘Tonight We All Stand Out’ van Customs. Ik heb die groep geïnterviewd en het bleken vier sympathieke knullen te zijn. Vandaar. En omwille van de muziek in combinatie met de tekst. (Yannick Dekeukelaere)
‘Ship Song’ van Nick Cave en PJ Harvey. Een stel prachtige stemmen en een kippenvelmoment. (Lieselotte Joppen)
‘Beyond Redemption’ van Dez Mona. Omdat ze live zelfs nog beter zijn. (Jonathan Debeer)
‘Soaring Through the Starlight’ van Krause. Beste nummer op het ijzersterke debuut van dit Nederlandse electropop talent! Dé cd van het najaar als je ’t mij vraagt. (Tijl De Bock)